Volume 5, Issue 1 (8-2024)                   پژوهش های مابعدالطبیعی 2024, 5(1): 110-129 | Back to browse issues page

XML Persian Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Arab Mistani Z. An Exposition of the Concept of Meaning in Heidegger's Early Thought by Means of "Dasein and Discovering the Truth of Existence". پژوهش های مابعدالطبیعی 2024; 5 (1) :110-129
URL: http://mi.khu.ac.ir/article-1-273-en.html
Islamic Azad University, Sanandaj, Iran
Abstract:   (1152 Views)
The meaning of life is one of the most important concepts in the history of philosophy, which has preoccupied many philosophers. In modern era, the traditional concept of meaning has lost its credibility due to the explosion in every field of knowledge and technology, and subsequently, the migration of the Gods. Martin Heidegger, as the most important philosopher of the Twentieth Century, focused his attention on the meaning of life in modern thought in the absence of metaphysical Gods. In the first period of his intellectual gestation, he sought to dream up a meaning for life by rejecting any kind of idealistic approach based on the concept of his fundamental ontology.  Therefore, the aim of this study was to analyze the hermeneutic phenomenology of Dasein in order to get  a  better understanding of the meaning of authentic existence, which is the main mission of  early Heidegger's philosophy. Heidegger's thought and his fundamental ontology focused on the human beings as Dasein. Heidegger believed that the truth of existence could be understood by  Dasein because the existence could be observed in the human beings. Accordingly, to obtain the meaning of life, Heidegger unravels the mystery of the fundamental structures of Dasein which are related to each other, including being-in-the-world, fear and the consciousness of death using his hermeneutic conception of language. He concluded that Dasein could obtain an authentic life as a meaningful life using the consciousness of death of and freedom from the Daesin's domination through free choices. However, Heidegger believed that the will is not  the only solution, and also  we should always open up the new perspective in this regard  that existence itself provides for us.

 
Full-Text [PDF 645 kb]   (167 Downloads)    
Type of Study: Original Article | Subject: Philosophy

References
1. حمدی، بابک، (1370)، ساختار تاویل متن، شالوده‌شکنی و هرمنوتیک، ج2، تهران، نشر مرکز.
2. احمدی، بابک، (1398)، هایدگر و پرسش بنیادین، تهران، انتشارات مرکز.
3. بیات (مشکات)، عبدالرسول، (1391)، فرهنگ واژه‌ها: درآمدی برمکاتب و اندیشه‌های معاصر، با همکاری جمعی از نویسندگان، تهران، سمت.
4. جابری، طالب، (1397)، هستی و زبان در اندیشة هایدگر، تهران، انتشارات ققنوس.
5. جباری، اکبر، (1387) پرسش از وجود با نگاهی به کتاب وجود و زمان مارتین هایدگر، تهران، نشر کویر.
6. جانسون، پاتریشیا آلتنبرند، (1400)، هایدگر، ترجمة بیژن عبدالکریمی، تهران، نقد فرهنگ.
7. ﺟﻤﺎدي، ﺳﯿﺎوش، (1389)، زﻣﯿﻨﻪ و زمانة پدیدارشناسی، ﺗﻬﺮان، اﻧﺘﺸﺎرات ﻗﻘﻨﻮس.
8. خاتمی، محمود، (1385)، جهان در اندیشة هایدگر، تهران، اندیشة معاصر.
9. خاتمی، محمود، (1394)، مدخل فلسفة غربی معاصر، تهران، انتشارات علم.
10. شریعتی، احسان، (1402)، سنجش پیامدهای هستی‌شناسی هایدگر (نقد خوانش احمد فردید)، ترجمة امیر رضایی، تهران، نشر نی.
11. فدائی‌مهربان، عباس، (1391)، ایستادن در آن‌سوی مرگ، پاسخ‌های کربن به هایدگر از منظر فلسفة شیعی، تهران، نشر نی.
12. قربانی، قدرت‌الله، (1393)، «هایدگر و جستجوی معنای زندگی»، اشارات، سال اول، شمارة 1: 23-44.
13. مک‌کواری، جان، (1376)، مارتین هایدگر، ترجمة محمدسعید حنایی‌کاشانی، تهران، انتشارات گروس.
14. مک‌کواری، جان، (1377)، فلسفة وجودی، ترجمة محمدسعید حنایی‌کاشانی، تهران، انتشارات هرمس.
15. مک‌کواری، جان، (1382)، الهیات اگزیستانسیالیستی، ترجمة مهدی دشت‌بزرگی، قم، بوستان کتاب قم.
16. مگی، براین، (1401)، فلاسفة بزرگ غربی، آشنایی با فلسفة غرب، ترجمة عزت‌الله فولادوند، تهران، انتشارات خوارزمی.
17. نقیب‎زاده، میرعبدالحسین، (1395)، نگاهی به نگرش‌های فلسفی سدة بیستم، تهران، انتشارات طهوری.
18. کوروز، موریس، (1376)، فلسفة هایدگر، ترجمة محمود نوآلی، تهران، انتشارات حکمت.
19. وارنوک، مری، (1388)، اگزیستانسیالیسم، ترجمة حسین کاظمی، تهران، انتشارات خورشید.
20. وال، ژان و روژه ورنو، (1372)، پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست‌بودن، ترجمة یحیی مهدوی، تهران، انتشارات خوارزمی.
21. واعظی، احمد، (1386)، درآمدی بر هرمنوتیک، تهران، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی.
22. ویلر، مایکل، (1395)، مارتین هایدگر، دانشنامة فلسفی استنفورد، ترجمة سیدمسعود حسینی، تهران، انتشارات ققنوس.
23. هایدگر، مارتین، (1386)، هستی و زمان، ترجمة سیاوش جمادی، تهران، انتشارات ققنوس.
24. Adkin, Brent (2007) Death and Desire in Hegel, Heidegger, Deleusz, Edinburgh, Edinburgh University Press. [DOI:10.1515/9780748631803]
25. Carel, Havi (2006) Life and Death in Freud and Heidegger, New York, OPS Press. [DOI:10.1163/9789401201407]
26. Dix, Taylor (2004) Heidegger and peerpressure: falling inauthenticity, and authenticity. A Poria, vol. 14, no 1, pp 31-44.
27. Dreyfus, Hubert L. (1995) Being-in-the-World: A Commentary on Heidegger's Being and Time, Division I, Cambridge, MA, MIT Press.
28. Heidegger, Martin (1959) An Introduction to Metaphysics chez , trans by R. Manheim, New York, Anchor Books.
29. Heidegger, Martin (1976) Gesamtausgabe 9: Wegmarken, Frankfurt am Main, Vittorio Klostermann.
30. Heidegger, Martin (1977) Gesamtausgabe 2: Sein und Zeit, Frankfurt am Main, Vittorio Klostermann.
31. Heidegger, Martin (1977 a) The question concerning technology and other essays, tr William Lovitt, New York, Harper Torch Books Press.
32. Heidegger, Martin (1988) Being and time, trans by Jonn M acquarrie and Edward Robinson, Oxford, Blackwell Press.
33. Hinman, Lawrence M. (1978) "Heidegger, Edwards, and Beinb-toward-Death", Southern Journal of Philosophy XVI(3): 193-212. [DOI:10.1111/j.2041-6962.1978.tb01338.x]
34. Kraus, Peter (1998) Death and Metaphysics: Heidegger On Nothing and The Meaning of Being, in: Death and Philosophy, Edited by Jeff Malpas and Robert C. Solomon, London and New York, Routledge.
35. Golomb, Jacob (1995) In Search of Authenticity from Kerkegaard to Comus, New York, Routledge Press.
36. Guignon, Charles (2000) Authenticity and integrity: a Heideggerian Perspective, Young Eisendrath, polly and Miller, Melvin E.(ed). The Psychology of Mature Spirituly, Intengrity, Wisdom, Transcendence, London and Philadelphia: Routledge, pp. 62- 74.
37. Stambaugh, Joan (1996) Being and Time, New York, State University of New York Press.
38. Vallega-Neu, D. (2003) Heideggers Contributions to Philosophy: an Introduction, Bloomington: Introduction, Bloomington, Indiana University Press.
39. Zahavi, Dan (2006) Subjectivity and Selfhood: Investigating the First-Person Perspective, London, the MIT Press. [DOI:10.7551/mitpress/6541.001.0001]
40. Young, Julian (1998) Death and Authenticity, in: Death and Philosophy, Edited by Jeff Malpas and Robert C. Solomon, London and New York, Routledge.
41. Heidegger, Martin (1959), An Introduction to Metaphysics chez , Trans by R. Manheim, New York, Anchor Books.
42. Heidegger, Martin (1977), Gesamtausgabe 2: Sein und Zeit, Frankfurt am Main, Vittorio Klostermann.
43. Fadayi Mehrban, Abbas (2012), Standing on the other side of death, Carbon's responses to Heidegger from the perspective of Shia philosophy, Tehran, nashreney.
44. Jabbari, Akbar (2008), The question of existence by looking at the book "Being and Time" by Martin Heidegger , Tehran, Kavir.
45. Shariati, Ehsan (2023), La réception de Heidegger en Iran La cas de Ahmad Fardid, Trans by Amir Rezayi, nashreney.
46. Wheeler, Michael (2016), Mrtin Heidegger, Stanford encylopedia of philosophy, Trans by Seyyed Mahmoud Hosseini, Tehran, qoqnoos.

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Send email to the article author


Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

© 2024 CC-BY-NC-ND 

Designed & Developed & copyright of web platform: Yektaweb