1. بیات محمدرضا،اشراقی طاهره، زمستان (1399) ارزیابی نظریه تدئوس متز درباره معنای زندگی، مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز،دوره 14، شماره 33، صفحه 45-https://philosophy.tabrizu.ac.ir/article_11350.html.63
2. حسن پور، علیرضا(1385 )، شهودگرایی اخلاقی، علامه،شماره 12، ص 121-128
3. سلیمانی امیری،عسکری(1382)،خدا و معناى زندگى نقد وبررسى مقاله (آیا هدف خداوند مىتواند سرچشمه معناى زندگى باشد؟)،نقد و نظر،شماره31و32.http://jpt.isca.ac.ir/?_action=article&au=10142&_au=soleimani%20Amiri,%20Askari%20&lang=en
4. صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)، محمد بن ابراهیم(1368)، الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه ،قم ، انتشارت مصطفوی
5. صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)، محمد بن ابراهیم، مفاتیح الغیب،(در ضمن شرح اصول کافی)، چاپ سنگی، بی تا
6. صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)، محمد بن ابراهیم(1396)، رساله اتحاد عاقل و معقول ،ترجمه علی بابایی،تهران، انتشارات مولی
7. فخر رازی، محمد بن عمر (1420)، مفاتیح الغیب، داراحیاء التراث العربی، الطبعه الثالثه
8. فنایی، ابوالقاسم،(بهمن1392) خدا همچون ناظر آرمانی، تحریر و تنقیح سخنرانی در جمع گروهی از هموطنان ایرانی در لندن ، صدانت .
9. متز، تدئوس(1382)،آیا هدف خداوند میتواندسرچشمه معنای زندگی باشد؟،ترجمه محمد سعیدی مهر، نقدونظر،شماره29-30، ص149-183.http://jpt.isca.ac.ir/article_20989.htm
10. متز، تدئوس(1382)،آثارجدید درباره معنای زندگی، ترجمه محسن جوادی، نقدونظر،شماره29-30، ص266-313.http://jpt.isca.ac.ir/article_20992.html