1. قرآن کریم.
2. ابنسینا (1395)، الهیات از کتاب شفاء(ویرایش و ترجمه ابراهیم دادجو)، تهران: انتشارات امیرکبیر، چاپ سوم.
3. ارسطو (1363)، طبیعیات (ترجمه مهدی فرشاد)، تهران: انتشارات امیرکبیر.
4. ارسطو (1385)، متافیزیک (مابعدالطبیعه)( ترجمه شرف الدین خراسانی)، تهران: انتشارات حکمت، چاپ چهارم.
5. ارسطو (1378)، منطق ارسطو(ترجمه شمس الدین ادیب سلطانی)، تهران: انتشارات نگاه، چاپ اول.
6. الیس، برایان (1403)، ذاتگرایی علمی(ترجمه ابراهیم دادجو)، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
7. دادجو، ابراهیم (1400)، ذاتگرایی جدید در فلسفه علم معاصر( تألیف و ترجمه)، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
8. دادجو، ابراهیم (1397)، «ذاتگرایی جدید در فلسفه علم معاصر(جریانی مهم اما ناآشنا در ایران معاصر)»، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
9. دادجو، ابراهیم (1390)، مابعدالطبیعه از نگاه ارسطو و ابنسینا، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول.
10. دادجو، ابراهیم (1399)، واقعگرایی در علوم انسانی اسلامی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
11. دادجو، ابراهیم (1392)، وجود و موجود از منظر ابنسینا و آکوئینی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول.
12. شریفی، احمد حسین (1393)، مبانی علوم انسانی اسلامی، تهران، انتشارات آفتاب توسعه، چاپ اول.
13. صدرا، محمد ابن ابراهیم (1382)، تعلیقه علی الهیات الشفاء(تصحیح نجفقلی حبیبی)، تهران: بنیاد حکمت صدرا.
14. طباطبائي، سيد محمدحسين (1378)، نهایه الحكمه(تصحیح و تعلیق غلامرضا فیاضی)، قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چاپ اول.
15. قوام صفری، مهدی (1387)، نظریه صورت در فلسفه ارسطو، تهران: انتشارات حکمت، چاپ دوم.
16. کرومبی، آ. سی. (1371)، از اوگوستن تا گالیله(ترجمه احمد آرام)، تهران: سمت، چاپ اول.
17. گلشنی، مهدی (1369)، دیدگاههای فلسفی فیزیکدانان معاصر، تهران: انتشارات امیرکبیر، چاپ اول.
18. مصباح یزدی، محمد تقی (1405ق)، تعلیقه علی نهایه الحکمه، قم: مؤسسه در راه حقّ، چاپ اول.